reklama

Tak som tu (v Singapúre)

Najprv som chcel povedať, že Singapúr na mape vyzerá ako kúsok odpadnutý z Malajzi. Ale problém je, že na mape nevyzerá. Je schovaný za bodkou, ktora označuje jeho hlavné mesto - Singapúr. A takto vyzerá asi po mesiaci (v septembri), keď v ňom plánujete stráviť najmenej rok.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Uspesne som sa dopravil do Singapuru. Let bol velmi prijemny - velke lietadlo, malo ludi (mal som pre seba dve sedadla). Videl som Himalaje (vratane Mount Everestu), kus Indie, deltu nejakej rieky v Barme a Bangkok (letisko tam vyzera asi ako autobusova stanica s linoleovou podlahou).

Mal som peknu zastavku v Kodani, chcel som ist pozriet mesto, ale kym som sa vysomaril z autobusov, bolo trochu neskoro a tak som si spravil prijemne posedenie pri mori.

Singapur je celkom pekny, hypermoderny (15 rocny mrakodrap je stary) a cisty - este aj Japonec co tu bol na navsteve sa cely cas cudoval ako je tu ovela cistejsie ako v Japonsku :-). Velmi pripomina Europu, kde je strasne vela azijskych turistov, ale kvoli niecomu vyvolava azijsky dojem.
Znecistenie tu drzia na uzde tym, ze auta su neuveritelne drahe - male smiesne auto okolo S$100 000 ~ 2.2 miliona SKK + na stare auta je este nejaka zvlastna prirazka.
V zasade su tu styri oblasti - City - mrakodrapy a rieka - celkom zaujimave a pekne + Chinatown + Little India + Arab Streets (vacsinou jedna ulica, kde je trochu citit prislusnu kulturu a daju sa tam kupit veci y prislusnej krajiny)
East Coast - pobrezie (kupat sa tu ale neda - prilis spinava voda) - sem chodia Singapurci joggovat - aj ked... ja mojim vychadzkovym krokom a v obleku som bol vacsinou rychlejsi. Malokedy je tu vidno Cinanov ponahlat sa. Vsade chodia straaasnee pooomaaalyyy (a po schodoch nechodia takmer nikdy - ak je nablizku eskalator)
West Coast - pristav + zahrady + rafinerie
Sever - nieco ako les/dzungla, skor taky lesopark. Ale velmi prijemna zmena voci mestu.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Pocasie sa celkom da zvladnut - prvy vecer som sa citil ako v saune. Ale hned na druhy den som si zvykol - v podstate je teplo ako v lete naobed, je dost vlhkejsie a vacsinou polooblacno, takze to nie je take strasne (inak Singapurcania su maniaci do krytov od slnka a dazda - kazdy vyznamnejsi chodnik je kryty alebo ma vybudovany pristresok, ak prsi, kancelaria je este pol hodinu po skonceni obednej pauzy prazdna, lebo sa nemaju ako dostat spat a predsa nebudu chodit po dazdi. Klimatizacia sa tiez da zvladnut - akurat ked chodim v sandaloch a som dlho vnutri oziabu ma nohy. No a v byte je obycajne prijemnejsie otvorit okno a pustit ventilator nez mat klimatizaciu (mimo ine to mimoriadne setri ucty za elektrinu).

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Doteraz som byval v niecom co sa vola walk-up apartment - je tam chodba a z nej niekolko izieb. Ja som byval na tej chodbe. Od soboty som vsak nastahovany spolu s Taiwancom/Korejcanom (Eric) a Taiwankou (Vega) v celkom peknom baraku - velka obyvacka/jedalen + tri izby a kuchyna, asi 20 min. autobusom od prace. Spolubyvajuci su v pohode, akurat Eric je strasny maniak do cistoty (az taky, ze je ochotny povysavat aj moju a Veginu izbu :-)

Jedlo - samostatna kapitola - chutne, ine ako v Cinskych restauraciach a vacsinou spajsiii (no a samozrejme jedene palickami - osobne si myslim, ze ich celkom zvladam, ale moji Taiwanski spolubyvajuci ma trochu vysmiali). Inak ryza, ryza, ryza, fried rice noodles + indicka kuchyna (roti prata (chuti ako langos) & curry chicken)

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Ludia - cinania (velmi vela), Indovia (hlavne v niektorych stvrtiach - napr. Little India), Malajci (kde tu), Europania (hlavne v drahych krcmach)

Update 1:
---------
Nevedel som, preco su Singapurcania blazni do pristreskov na chodnikocho. Uz to viem... Dnes prsalo...
Nie len tak nejaky dazdik, jarne prehanky. Ale doslova ako z krhly. V zasade nebol rozdiel medzi tym, ci mam alebo nemam dazdnik. Jednak je "baby size" a jednak taky prudky dazd veselo prepusta :-) Takze som bol po par krokoch mokry ako mys, zdrhol mi autobus ked som sa snazil schovat pod nadchodom a chytil som plny zasah z kaluze od prechadzajuceho auta. Napriek tomu to bol celkom zaujimavy zazitok - ranne slnko cez vodopad o rozlohe 600km2. Byt mokry vonku je v pohode - vsade je teplucke, ale vnutri je to ako v chladnicke... Este ze mam v zasuvke sveter... Poucenie - nosit so sebou vetrovku, priniest si do roboty jeden par suchych ponoziek a kupit velky dazdnik... Avsak - ked prsi, dazdniky su lacnejsie (z S$12 na S$6). Takze si asi pockam kym zase zacne prsat. Malo by to byt uz coskoro - v novembri a decembri to je vraj este horsie. Prsi tak, ze nie je vidno ani na 50m. To bude vzruso.

Michal Kostic

Michal Kostic

Bloger 
  • Počet článkov:  5
  •  | 
  • Páči sa:  5x

Matfyzák, s pracovnym kontraktom "operations analyst", toho času v Singapúre Zoznam autorových rubrík:  Asia-PacificSingapúrČo ma napadlo

Prémioví blogeri

Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu